Páginas

octubre 22, 2009

Jueves, 22 de Octubre

ESPAÑOL 2
Unit 1B: ¿Qué haces después de las clases?
1. Chapter Objectives
2. A Primera Vista - Vocabulario y Gramática en Contexto
- Audio y lectura
- Actividad #2, p.47
TAREA: WB p.18-19


ESPAÑOL 2 HONORES
Unit 1B: ¿Qué haces después de las clases?
1. Chapter Objectives
2. A Primera Vista - Vocabulario y Gramática en Contexto
- Audio y lectura
- Actividad #2, p.47
- WB p.18-19
TAREA: GoOnline p.47

ESPAÑOL AP/IB HL
1. Comparación y Análisis de los Bosquejos "Modernización y Delincuencia en Latinoamérica"
2. Español en Vivo: Entrevista a colombiana (Audio/Comprensión)
TAREA: Corregir las 2 entradas del blog (El Narcoráfico/El Concepto del tiempo) y Responder las preguntas de la entrevista (audio).

octubre 21, 2009

Miércoles, 21 de Octubre

ESPAÑOL 2
Prueba: A ver si recuerdas (The Verb "ir")
Cortometraje: "El Ojo en la Nuca"
NO HAY TAREA

ESPAÑOL 2 HONORES
Cortometraje: "El Ojo en la Nuca"
NO HAY TAREA

ESPAÑOL AP/IB HL
Lectura Activa: Modernización y Delincuencia en Latinoamérica
1. Lectura Individual: Escribir ideas centrales
TAREA: Bosquejo de lectura (FUENTES LR: act. #10)

octubre 20, 2009

Martes, 20 de Octubre

ESPAÑOL 2
Hora de Estudio
NO HAY TAREA



ESPAÑOL 2 HONORES
"A Ver si Recuerdas" (p.42-43)
1. Repasar Vocabulario
2. En parejas: Act. #1, p.42

3. Revisar la tarea: WB p.16
4. Gramactiva: El Verbo "ir"

5. Act. #2, p.43 y WB p.17
TAREA: GoOnline p.43



ESPAÑOL AP/IB HL
"Un Editorial" (p.195-197)
1. Act. #2 - A Propósito de las Drogas
2. Act. #3 - La Droga Ilegal y sus Efectos
3. Estrategia de Lectura: Efectos y Reacciones a la lectura
4. Act. #5 - Los Efectos de la despenalización
5. Act. #6 - ¿Qué es una Droga?
TAREA: Panorama Cultural (FUENTES LR - p. 198-202)
- Act. #8: Palabras Claves
- Lectura e ideas centrales: "Modernización y Delincuencia en América Latina."

octubre 19, 2009

Lunes, 19 de Octubre

ESPAÑOL 2
"A Ver si Recuerdas" (p.42-43)
1. Repasar Vocabulario
2. En parejas: Act. #1, p.42
3. Gramactiva: El Verbo "ir"
4. Act. #2, p.43
TAREA: GoOnline p.43

ESPAÑOL 2H
Hora de Estudio
NO HAY TAREA

ESPAÑOL AP/IB HL
1. Revisión ejercicios de AP
- Comprensión de Lectura
- Párrafos sin palabras raíz
2. Actos Ilegales: "El Tráfico de Drogas"
- Cuadro: Problemas, Causas y Soluciones
TAREA: FUENTES LR - Act. #5 y #6 (p. 197)

septiembre 18, 2009

Viernes, 18 de Septiembre






¡SHERIDAN!


ESPAÑOL 2





  1. Peer Homework Review: Students check their partner homework (Workbook p. 6)
  2. Short Film: “Viaje a Marte” (DVD inside of DVD player) - Please, play the short film #1 and make sure you add English subtitles to it (16 min).
  3. Reflecting on the film: In writing, students reflect on the similitudes and differences between an animated movie made in Argentina and in the US. In their analysis, they can talk about the style, animation, plot, character, etc. This short writing should be turned in at the end of the class.
TAREA: Handout “Friendship among Latin Americans” - read article and complete the 5 activities.(It is all in English, including the writing that is suggested by question #5.)


ESPAÑOL 2 HONORES




  1. Peer Editing: With a red pen (or any other color), students check their partner’s writing work (assigned as a Homework yesterday.)
  2. Short Film: “Viaje a Marte” (DVD inside of DVD player) - Please, play the short film #1 and make sure you add English subtitles to it (16 min).
  3. Reflecting on the film: In writing, students reflect on the similitudes and differences between an animated movie made in Argentina and in the US. In their analysis, they can talk about the style, animation, plot, characters, etc. This short writing should be turned in at the end of the class.
NO HAY TAREA
¡¡¡Diviértete en Sheridan!!!


ESPAÑOL AP/IB HL
  1. Review: “Reflexive Constructions” (Blue Textbook, p.22-23)
  2. Students complete Act. #11 (p.24) Part A and B (B should be individual and in writing)
  3. Students complete yellow worksheets: (Act. #11-15)
TAREA: “Capital Cultural” - students pick a card from the bulletin board to choose their topics.